Een klacht is een uiting van ongenoegen. De dienstverlening voldoet niet aan de verwachtingen van de klager. Zo’n klacht is niet fijn, maar je kan er vaak wel uit leren. Elke organisator heeft dan ook een klachtenbehandeling nodig: Hoe en waar kan een ouder klacht indienen? Dit neem je op in het huishoudelijk reglement. Je noteert er dat ze in de eerste plaats bij jou terecht kunnen. Je vermeld er ook de contactgegevens van de klachtendienst van Kind & Gezin.
Daarnaast heeft elke organisator een klachtenprocedure nodig.
Dit is een stappenplan voor de verantwoordelijke en de medewerkers.
Het doel ervan is het efficiënt en effectief afhandelen van een klacht.
Drie stappen in de procedure
De klachtenprocedure bestaat uit 3 stappen.
Ze vermeldt ook binnen welke termijn elk van deze 3 stappenmoet plaatsvinden
1. De ontvangstmelding en registratie van de klacht
2. Het klachtenonderzoek
3. De schriftelijke communicatie van het resultaat van dit onderzoek
Wettelijke voorwaarden
Hulpmiddelen
Je kan ons bereiken via deze weg:
T 0479 02 86 30
infopunt@mentesvzw.be